Zaproszenie na XVII Seminarium "Komputer w szkolnym laboratorium przyrodniczym"

Serdecznie zapraszamy na XVII Seminarium "Komputer w szkolnym laboratorium przyrodniczym". Spotkamy się w Instytucie Fizyki UMK w Toruniu na wykładach i warsztatach w czwartek i piątek 5-6 grudnia 2024 r.

  

W tym roku Seminarium odbywa się w ramach Projektu EU :Narrative and immaginative tools in teaching Energy". Z tego powodu temat przewodni tegorocznego Seminarium to "Energia w naturze".

Materiały dydaktyczne znajdują się na stronie 

https://energy4teachers.eu/ecampus/ 

Uczestnictwo w Seminarium - zarówno "in-presence" jak "on-line" - adres transmisji podamy wkrótce.

Rejestracja Uczestników odbywa się na stronie Seminarium.

"Wszystko gra - czyli fizyka dźwięków" - relacja z pokazów

W ubiegłym tygodniu (22 – 24. 09) w Instytucie Fizyki odbyły się pokazy dla uczniów z akustyki "Wszystko gra – czyli fizyka dźwięków". Na 9 wykładach z bardzo dużą liczbą fascynujących doświadczeń z akustyki gościliśmy ponad 2100 uczniów z województw: kujawsko pomorskiego, mazowieckiego i warmińsko-mazurskiego. Uczniowie byli bardzo aktywni podczas pokazów, chętnie brali udział w niektórych doświadczeniach, ciekawie odpowiadali na pytania prowadzących oraz często bili entuzjastycznie brawo. Zapewniali nas, że z przyjemnością i wielką radością przyjadą na kolejne pokazy fizyczne do pięknego Torunia.

Zaproszenie na wrześniowe pokazy fizyczne dla uczniów

Serdecznie zapraszamy na pokazy fizyczne z akustyki dla uczniów, które odbędą się w Instytucie Fizyki UMK, ul. Grudziądzka 5/7 w Toruniu. Organizowane są one wspólnie przez Katedrę Dydaktyki Fizyki i Pracownię Pokazów Fizycznych.

Dwa wykłady dla młodzieży

Droga Młodzieży,

poniżej dwa wykłady w temacie "Nauka i wiara"

Więcej wykładów na ten temat, na poziomie uniwersyteckim znajdziecie na stronie "Relacje nauka-wiara"

Na pytania w kwestiach syntezy termojądrowej i plazmy odpowiadają moje artykuły w "Fizyce w Szkole"

Na pytania filozoficzne, w szcególności o Arystotelesie odpowiadają moje wykłady z Filozofii przyrody i nauki

Baza danych dla fizyki atomowej - podsumowanie

Od kwietnia 2024 roku do sierpnia 2024 inż. Klaudia Gackowska w ramach projektu IDUB/CD/Astrofizyka i Astrochemia zajmowała się współtworzeniem bazy danych dla fizyki atomowej. Poniżej zsotały zaprezentowane wyniki tych prac.  

Jest to część wykresów, jakie powstała. Szczegółowe wykresy i więcej informacji można uzyskać klikając na nazwę badanego gazu/związku. 

 

Tlen atomowy (O)

Interesting physics lessons from Zhuldy!

Interesting physics lessons from Zhuldy!
Ciekawe lekcje z fizyki od Zhuldy!

You can find her profile profiz.kz_zhuldyzay on her channel on Instagram. With her, physics is easy and fun. On her social media, she posts a lot of material every day to introduce physics topics. 
Below are two videos from over 400 recorded materials. 

Najnowsze dane dla przekrojów czynnych!

Na stronie Dydaktyki Fizyki pojawiły się najnowsze dane dla O2. Znaleźć je można na stronie ELECTRON SCATTERING CROSS SECTIONS.

 

"Czyżby efekt cieplarniany?"

Szanowny Panie Profesorze,

W filmie "Czyżby efekt cieplarniany" powiedział Pan:
Gdyby atmosfera Ziemi nie zawierała H2O i CO2 średnia temperatura na Ziemi wynikająca z danych astronomicznych powinna wynosić -18 stopni C.
Pytanie:
Jaka byłaby temperatura atmosfery przy powierzchni Ziemi?

 

Szanowny Panie,

dziękuję za ciekawy i szczegółowy list.

Wyniki matur 2024

Właśnie dzisiaj zostały ogłoszone wyniki matur 2024!

Wszystkim maturzystom, którzy zdali maturę, gratulujemy!

Jeżeli jednak nie udało Ci się zdać tego egzaminu, nie załąmuj się! Wynik matury nie świadczy o tym, jakim jesteś człowiekiem. Matura to egzamin, można go poprawić Uwierz, że niejeden studen powtarza niektóre egzaminy po kilka razy! Jeszcze wiele przed Tobą!

Jeżeli szukasz pomocy z matematyką, inż. Klaudia Gackowska zaprasza Cię do siebie na swoje kursy i korepetycje przygotowujące do matury z matematyki! 

I pracownia - sprawozdania

Szanowny Panie,

proszę jeszcze popracować nad tymi sprawozdaniami. Nie mogę ich przyjąć w obecnej formie.

Sprawozdania muszą mieć jakieś wprowadzenie - 

1. Co mierzymy, i dlaczego? "Moduł Younga określa własności mechaniczne ciał stałych. Jest on zdefiniowany jako wartość naprężenia (czyli stosunku siły do przekroju poprzecznego xxx

Im większy moduł Younga, tym materiał jest trudniejszy do odkształcenia w sposób mechaniczny. xxx

Subskrybuje zawartość