Uwagi o dydaktyceKierowcy taksówek, podróżni w pociągu, różni dziennikarze, kiedy usłyszą, słowo
"profesor" wydają pełne podziwu "- O!". Większość z moich internetowych korespondentów to nauczyciele, którzy:
Ad 3) te podróże to zazwyczaj wyjazdy konferencyjne, w których z lotniska odbiera cię autobus, zawozi do klimatyzowanej sali konferencyjnej, a po kilku dniach odwozi z powrotem na lotnisko; z materiałów pokonferencyjnych można się dowiedzieć, gdzie się było Ad 2) zbiory nigdy nie są kompletne, a im więcej się ma, tym więcej ubywa Ad 1) zachwycanie się zabawkami ma o tyle sens, o ile służą one określonemu, dydaktycznemu celowi. Trzeba tych celów szukać. Szkoła, nie tylko polska, jest krytykowana za brak pomocy naukowych, nauczyciele stresowani koniecznością dokształcania się, a uczniowie oskarżani o mierne zainteresowanie przedmiotami, a szczególnie przedmiotami trudnymi, jak fizyką. Aby pomóc, głównie nauczycielom w tym labiryncie wymagań i stresów, dostarczamy płytę: "Fizyka i zabawki".
Arystoteles definiował Naturę, jako Fizykę, jako coś dotykalnego. Poza Fizyką, była meta-fizyka - coś, co nie jest dotykalne. Fizyka bez doświadczeń, to metafizyka! Grzegorz Karwasz Berlin, 15.03.2005 Prof. zw dr hab. inż. G. Karwasz, absolwent Fizyki Technicznej Politechniki Gdańskiej i Handlu Zagranicznego Uniwersytetu Gdańskiego jest profesorem w Pomorskiej Akademii Pedagogicznej i wykładowcą na Uniwersytecie w Trydencie. |